Woningbouw in onze gemeente

10 maart 2022

Iedereen heeft recht een betaalbare woning en kan wonen in een veilige woonomgeving. Opheffen van de woningnood heeft absolute prioriteit.

Er moeten vooral betaalbare en levensloopbestendige, woningen worden gebouwd. Minimaal 650 woningen in de komende 4 jaar. We moeten ook bouwen voor starters. In alle kernen samen worden meer dan 160 sociale, energiezuinige huurwoningen gebouwd. We bewaren het dorpse karakter van alle kernen van Beuningen.

Het beschermd wonen willen we evenredig verdelen over de kernen en wijken. Op de huidige locatie van zwembad De Plons en van De Lèghe Polder willen we sociale woningbouw

Meer oplaadpalen in wijken voor elektrische auto’s.

In 2022 regelgeving invoeren tegen speculatie en het niet zelf bewonen van koopwoningen.

En tenslotte: Het maken van een woonfonds dat het bouwen van sociale huurwoningen en sociale koop stimuleert. Het woonfonds vullen we met bijdragen uit woningbouwprojecten die niet voldoen aan de vereiste verhouding tussen betaalbaar en dure woningen.

Ik ben Sijmen Versluijs, ik woon in Winssen en zit al vele jaren in de politiek. Ik heb een schat aan ervaring als raadslid en wethouder en nu opnieuw als wethouder Ruimtelijke Ordening. Ik wil graag nog vier jaar opkomen voor de mooie gemeente Beuningen.